Knihobranní – Den 4.

Kniha, která mě svým koncem zvedla ze židle

Pro dnešek mám opravdu problém nějakou knížku vybrat díky tomu, že letošní knihobranní beru jenom z knížek, které mám doma. Což obnáší jenom skutečný zlomek knih, které jsem za celý život přečetla. Nad touto “otázkou” jsem přemýšlela opravdu dlouho a ještě delší dobu strávila civěním do knihovničky a přemýšlením nad všemi příběhy, které skýtá.

Nakonec jsem vybrala Aktivní kovy od Štěpána Kopřivy. Knížka má dva díly a vypráví příběh o vojínovi De Klerkovi, nejdokonalejším zabijákovi všech dob. Byl to robot přesně vycvičený armádou, ale co s tím, když se ho jeho dřívější zaměstnavatel zbaví? Uspěje jako prodavač nanuků a zároveň milující otec?

*spoiler* Chvíli to tak vypadalo. Do posledních několika desítek stran, kdy si načerno nechal náš vojín aktivovat bojové implantáty a ztratil veškerý cit, který si po celou dobu budoval jenom kvůli své adoptované dceři. Aby ji zachránil, vzdal se prakticky všeho, co měl a stal se z něj opět nevyléčitelný, voják-robot.

De Klerkovo dilema jsem sledovala se zaujetím – na jeho superschopnosti totiž trvalo až příliš dlouho. I když je pravda, že (téměř) zbrusu nový civilista před sebou měl nelehký úkol. Pokud se ale podíváme blíže na city, otázka typu”mám si nechat rozmašírovat dceru nebo nakopnout implantáty a přestat cítit úplně vše” je zodpovězena celkem rychle. Radši zachráním dceru a nějak se naučím žít s tím, že nemám city, než nemít dceru žádnou.

Nejspíš jsem byla čtenářem, který asi čekal jiné, šalamounské řešení, to ale nepřišlo. A kdo ví, jak by to s ním nakonec vypadalo. Takhle aspoň knížka měla nečekaný a velice vtipný závěr. Na svatbě své dcery De Klerk ještě před samotným obřadem zneškodnil první podezřelou kamuflovanou za stařenku, dalšího záškodníka při obřadu (maskoval se jako bodrý strýček) a po obřadu zabil jen pětiletého chlapečka (samozřejmě vycvičeného teroristu!)

Aiu~

 

Leave a Reply

